Mera om mig 

Jag är utbildad Hälsocoach på CoachCompanion, utbildad Yogainstruktör inom medicinsk/kundaliniYoga på Yogakraft, Hormonyoga på Yoga Vidya Speyer och utbildad socionom i socialt arbete. Jag har lång erfarenhet av att möta människor med svårigheter och som har svårt att hitta sin inre motivation, ung som gammal, både inom stödjande samtal, utredningsarbete och organisation och ledarskap. Jag får ofta höra i mitt arbete att jag förstår de människor som jag möter, att jag är en bra lyssnare och ger lugn och trygghet i mina samtal. Jag har även läst kurser inom MI, Lösningsfokus och rePulse.

Välkommen, Pia Lindgren

Mina tjänster

Det coachande samtalet

Skillnaden mellan en coach och annat samtalsstöd som exempelvis terapeut/kurator/psykolog är att coachning handlar om att vi pratar om var du är idag och vart du vill komma framöver. 

Som Coach arbetar jag efter ett holistiskt perspektiv, vilket innebär att du som person är ett helt system. Hur du har det på arbetet, fritiden, hur du mår, hur du har det ekonomiskt, hur dina relationer ser ut påverkar din vardag i hur du mår, känner, upplever, agerar mot dig själva och andra i din omgivning. Vårt beteende speglar hur vi mår fysiskt och psykiskt.

I ett coachsamtal så arbetar du och jag tillsammans utifrån var du befinner dig just nu. Tillsammans jobbar vi för att du uppnår de mål och delmål som du sätter upp för att få till en livsförändring som håller över tid. 

- Vi utgår ifrån där DU är idag och vart DU vill i ditt liv!

Inför varje samtal kommer jag som coach att förbereda mig för att du skall uppnå de mål du har satt upp i ditt liv.

Jag erbjuder även coachning online!

KundaliniYoga

KundaliniYoga är en holistisk Yogaform som grundar sig i kroppens åtta chakran. De olika chakranas energiflöde påverkar vårt dagliga liv, vår energi, tankar, vilka val vi gör och hur vi mår. Ju mer kunskap vi har om våra chakrasystem och hur energierna i varje chakra påverkar oss desto mer balans i livet.

Ett kundaliniyogapass är uppdelad i fyra delar, intoning/uttonig, rörelser, vila och meditation. När vi gör rörelserna (asanas) så ligger fokus på andning i kombination med ökad kroppskännedom. Efter detta kommer den långa vilan som handlar om att vila kroppen. Då använder jag antingen visualiseringsövningar eller Gong som är ett kinesiskt slaginstrument som förstärker det parasympatiska nervsystemet. När det parasympatiska nervsystemet stimuleras minskar hjärtverksamheten, blodtrycket sjunker, stresshormonet minskar i kroppen, matsmältningen påverkas, kroppen läker och sömnen förbättras. Sedan kommer meditation som handlar om att vila sinnet genom att vara närvarande i tanken.

Försäkring: Mina kunder är försäkrade vid besök hos mig.

Betalning: Swish eller faktura senast en vecka före kursstart.